Annu mera bilder!

For det vill ni val se eller? Synd bara att man inte ar lite modigare och gar narmare vissa manniskor, skulle kunna bli sa himla bra kort om man gjorde det. Har iallafall varit pa sjukan nu med Silva och det verkar inte vara nahon storre fara. Hon har fatt lite piller och sa sa vi far se om det blir battre snart.

Dom andra tjejerna ar ivag pa nagot hem for HIV-smittade pojkar nu, ska bli jattespannande att hora sen vad dom sett dar. Imorgon ska vi besoka SOS-barnbyar och nagot fangelse om jag inte minns fel. Mkt spannande det med!

Jag har hort att indierna inte tror att vi har nagot kroppssprak i Sverige. Jag kan pa satt och vis forsta det nar man ser hur dom sjalva haller pa. Dom vaggar eller vickar med huvudet at sidan, lite som nagon nickedocka, och det har gor dom alltid nar man snackar med dom. Vi har lite sma problem med att forsta vad dom menar med det i och med att dom anvander rorelsen hela tiden. Det ser nastn ut som om det ar en tveksam vickning och det blir problem nar man fragar rickshaw-chaufforen om han fatt tillrackligt med pengar. Men jag tror att det mer ar som ett 'OK', sa jag har intalat mig det nu.

Har forresten borjat lasa Shantaram nu som Jonie tipsade mig om. Jattekul att lasa da man kanner igen sig sa mkt i boken. Ett tips for er som vill forsta er pa indisk kultur lite mer och for er som vill bli mer palasta innan jag kommer hem o bombarderar er med intryck och upplevelser..

 
En halsning gjord av fargpulver studenterna hade gjort pa universitetet infor var ceremoni och rosen jag fick under densamma.


Nagra tjejer som jag smygfotade. Killarna tyckte det var jattekul att vara med pa bild och tjejerna tittade nyfiken pa. Men nar jag riktade kameran mot dom gomde dom sig =)


Buspasar


En kvinna som rensade bonor






Kommentarer
Postat av: jonie

Ahhh! Så kul att läsa och se. Kul när du berättar sådant man inte vet, som nu med kroppsspråk osv. Kan inte fatta att du är där jö!

2010-09-01 @ 20:44:29
URL: http://jonie.se
Postat av: Andruvf

Kul o se att ni hare bra over there! Fina pikktjörsh I must say! Hälsa Kärolajn! Kraam

2010-09-02 @ 18:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0