Tjoho!

Blir nog ett kort inlagg detta. Ska forsoka fa upp lite bilder ocksa innan internettiden tar slut. Ar tillbaka i Thane igen som ligger en timme utanfor Bombay. Den har veckan ar vi pa en institution for psykologisk halsa. Vi far lara oss om olika psykiska sjukdomar, hur man arbetar med folk som har dom och hur man behandlar dem. Idag har varit en riktigt intressant dag. Vi har varit pa stuidebesok pa ett mentalsjukhus med plats for 1800 personer. Nagra har varit dar i over 20 ar da familjerna inte vill ta hand om dem. Manga lider av schizofreni eller depression och ar valdigt stigmatiserade ute i samhallet. Det finns manga fordomar kring psykiskt sjuka och manga av fordomrna bar aven jag pa. Det ar latt att tanka att alla ar valdsamma, men sa behover det inte vara. Manga vi traffade dar inna var dock valdigt underliga och i ogonen kunde man se hur sjuka de var. Vi fick aven vara med och se nar manniskor pa rullande band kom in i ett valdigt primitivt rum, dar de fick elchocksbehandling. Tyckte nog det var lite obehagligt att se, speciellt i den miljon. Men det ar ocksa en erfarenht coh behandligen anvands ju faktiskt i Sverige. Men anledningen till att just de patienterna vi fick bevittna fick behandlingn var att de var mkt aggressiva. Personalen sa att de kunde anfalla nar som och det kandes lite laskigt. Men vi klarade oss helskinnade =)

Tva dagar till med forelasningar vantar och efter det drar vi till Kerala pa tva veckors semester. Ska bli himla skont efter tva fullspckade manader! Nu, bilder! Kram


I vantan pa taget


Dar pojken star sov jag och Karro. Bakom "staketet" stod tre bufflar.


Pa stranden mitt i Bombay. Inte sa badvanlig


Pa Leopolds


Pa taget




Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag hade inte velat bo i den hyddan !

2010-10-28 @ 17:28:00
Postat av: Frida

Maria, vem är det som ringer till mig och Sara från ditt nummer? Är allt bra? Kram hör av dig så jag slipper vara orolig..

2010-10-30 @ 23:56:47
Postat av: Anita

Hej , jag har precis pratat med Maria, allt är bra med henne, hon hade lagt sin telefon på fönsterbrädan, bor 2 trappor upp på sitt hotell, på morgonen när hon vaknade var telefonen borta!

2010-10-31 @ 08:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0