Hej!

Sen sist har jag delat trampat jord(bajs)golv med tre kossor och ett gang honor ute i bushen, utan nagon chans att kommunicera med befolkningen.  Jag har badat i en liten sjo med massa indiska barn, bott pa "lyxhotell" i Thane, kakat den lyxigaste frukosten jag nagonsin sett pa Taj Mahal hotell (som blev bombat 2008), shoppat varldens finaste overkast som sen visade sig vara alldeles lerigt pa baksidan, haft räserbajs ett antal dagar, atit pa Leopolds och hort en bomb smalla precis utanfor var restaurang (en liten en, men anda!). Indien ar verkligen kontrasternas land och jag har nog aldrig traffat pa nagot folk som ar sa hjalpsamma tidigare. Igar tillexempel tog nagra av oss en taxi till en marknad. Nagra andra kom lite innan oss och vi hittade inte varandra till att borja med. En kille kom da fram till oss och berattade att vara kompisar var pa ett visst stalle. Det fanns manga utlanningar dar men han hade anda kunnat spana in vart gang lixom. Han foljde med oss in pa fruktmarknaden och letade upp tjejerna at oss. Efter det foljde han med oss och guidade oss inne pa marknaden och berattade att han var en "free boy" och inte skulle krava nagra pengar av oss i gengald. Sa kan det vara har i India ibland.. Hyggligt!

Blir lite glest mellan uppdateringarna, men hall till godo med det som bjuds vet ja =)

Kommentarer
Postat av: jonie

Blir bara mer och mer inspirerad för varje inlägg du skriver :)

2010-10-22 @ 22:32:25
Postat av: grandma

Intressant Maria! Lycka till!

2010-10-23 @ 12:26:31
Postat av: Moster

Hej Maria



Åh, har du varit på Leopolds?!! Berätta, såg det ut och kändes som i boken?

2010-10-25 @ 14:05:38
Postat av: Anonym

nej inte alls. jag hade sett framfor mig ett skyffe med flatade vaggar. i verkligheten var det en ganska modern bar/restaurang och pa overvaningen var vi o dansade pa kvallen. men sen har det val gatt en 20 ar sedan han var dar oxa. men mumbai kandes mkt mer mystiskt o spannande i boken an vad jag upplevde det. kanske for att man missade alla gomda skatter, vad vet jag =)

2010-10-25 @ 18:05:56
Postat av: Anonym

"trampat jord(bajs)golv med tre kossor och ett gang honor ute i bushen," - är detta verkligen ett fint sätt att beskriva sina kompisar? hönor o kossor är väl att ta i...och att kalla karro för jord(karro)golv är lite väl starkt för min smak...hoppas ni har det bra. kram

2010-11-05 @ 13:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0