Kerala.

Antligen semester! Vi bor pa Kovalam beach i Kerala och vad ska man saga om det har stallet. Valdigt litet, ungefar som en liten strandpromenad med massa restauranger och butiker och mitt i allt detta bor vi pa Shirleys becach house. Varldens gulligaste kvinna som ar som en liten mamma for oss. Sitter och vantar tills vi kommer hem om kvallarna (vilket inte brukar bli senare an 12 da staden ar nerslackt och tyst vid 11) och ser till sa att vi har det bra. Har om natten blev dock min telefon stulen nar jag lag och sov. Nagon hade tagit sig upp pa var balkong pa andra vaningen och genom fonstret tagit telefonen som lag precis vid mitt huvud. Obehagligt men tur att det bara var en telefon som forsvann. Fonstret har galler sa det var ingen risk att han skulle ta sig in iallafall.

Dagarna lunkar pa och vi tillbringar dom mest pa stranden och i vagorna. Som sagt ar det sa litet har sa man lar kanna halva befolkningen pa bara nagon dag. Vi har vara frukttanter, servitorer, fotografer och pensionarer som vi pratar med varje dag. Fruktdamerna hamnade i brak igar da de tyckte att den andre snott deras kunder (oss). Ganska roligt att se men man  blir ratt less pa dom nar do mskriker och tjatar dagarna i anda. Indierna kan man ocksa bli les pa nar do msmygfotar en nar man badar och solar. Igar sa jag och Elin till nagra stycken och dom sprang dar ifran med svansen mellan benen. Det galler att visa vart skapet ska sta mina vanner!

Idag blir det ingen strand for min del. Har brant mig och ser ut som en skar liten gris. Men det ar snyggt det med har jag hort! Har lagt upp lite nya bilder pa Facebook om ni vill kika pa hur vi har det har. Ha det sa bra! Kram

Kommentarer
Postat av: Moster

Nu vill jag höra mer om hur du har det!

2010-11-09 @ 10:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0