Han gjorde min dag.

Jag har ju berättat för er tidigare hur trevliga de flesta här uppe i norrland är. De stannar och släpper en över vägen trots att man har rött vid övergångsstället osv. Idag fick jag ytterligare bevis på deras godhet...

Var o storhandlade (vuxenpoäng) idag. Väl framme i kassan frågar kassören om jag har något Medmera-kort. Så pass vuxen är jag inte så att jag har införskaffat det än. Då jag meddelade killen att jag inte hade något frågade han Karro som stog bakom mig. Inte heller hon hade något och killen i kassan sa att jag hade fått trettio kronor rabatt på laxen och några kronor på köttfärsen om jag hade haft något. Attans tänkte jag men det var väl inge mer med det. Döm om min förvåning när killen frågar en tant som är på väg att gå om han får låna hennes! Vilken guldkille va! Jag blev alldeles glad, inte för pengarna jag sparade, utan för att han visade en sådan omtanke. Mer sånt!


Kommentarer
Postat av: Mia

Det är då bara i Östersund som sånt händer.

Satsa Maria, där har du din drömkille! ;)

2010-01-19 @ 18:49:08
URL: http://mariaochdakar.blogg.se/
Postat av: Anita

OH, vad fint, man blir ju alldeles rörd

2010-01-19 @ 18:53:44
Postat av: Anita

OH, vad fint, man blir ju alldeles rörd

2010-01-19 @ 18:54:02
Postat av: Josefin

Vilken grej!! Härlig kille de där ; P

Men du de där med att stanna vid övergångsställen stämmer INTE! För mig är det en näradödenupplevelse att passera övergångsställen här uppe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0