Vodoo! Nej julpynt.

Jag har varit bortrest sen igår men det känns som en evighet. Har varit på en miniklassresa i Sollefteå och ja vad det nu hette, Hudik säger vi. Har varit runt på olika institutioner och behandlingshem/kollektiv och det har faktiskt varit riktigt intressant/tröttsamt. Alla har varit så gästvänliga att man blir alldeles rörd till maximum, med tears in my eyes. Inte riktigt. Men iallafall, vi fick mat och husrum på ett kollektiv som hette Älgereds där personalen bor med ungdomarna i fem veckor åt gången, med två veckors ledighet emellan. De får dessutom inget betalt på kvällar och helger. Snacka om att ha en passion för sitt yrke. Imponerande I have to say! Tror arbetet är mycket givande, men vill man verkligen offra hela sin fritid? Nja säger jag.

Jag och sju andra brudar fick dela på ett gammalt hus där Axel en gång i tiden bott. Vääldigt spöklikt så vi la alla madrasser i ett rum och låg och berättade spökhistorier hela natten. Riktigt skoj. Nu väntar bara en tenta nästa fredag. Mycket mycket pluggande måste det bli den närmaste tiden. Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Anita

Vilken Axel?

2009-11-25 @ 19:34:15
Postat av: Anonym

han som ahde ägd huset tidigare

2009-11-25 @ 21:40:17
Postat av: Grandma

Hörde Axel av sej?

2009-11-26 @ 09:52:40
Postat av: maria

hehe nej han gjorde inte det, me nhuset var så spöklikt så det hade inte förvånat mig =)

2009-11-26 @ 11:44:15
Postat av: Miha

Marre fin fjant. Jag gillar att du alltid sätter en punkt efter dina rubriker. Jag som svenskalärare kan tala om att det inte behövs en punkt! Det är inte en fullständig mening. Så de´så!

2009-11-26 @ 13:10:31
URL: http://mariaochdakar.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha du är en fjant! jag vet väl det. men jag tycker det ser roligt ut =D

2009-11-26 @ 16:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0