Torsdag: jajjemän!

Nu ska ni få lära er hur man hanterar läsk-flaskor. Så ni slipper få avslagen cola. För det är verkligen inte ok!

 

För det första: Vrid åt korken ordentligt. Det kanske är det viktigaste.

För det andra: Öppnad flaska i kylen ska stå upp, och absolut inte ligga ner. Då är kolsyran slut på en dag. INTE OK!

För det tredje:  Se till så att flaskan inte flyttas ut och få stå och bli ljummen, och sen in i kylen igen. Då kan du lika gärna hälla ut flaskan, i toaletten.

För det fjärde: Det var nog allt!

För det femte: Med julmust är det ännu viktigare att följa dessa instruktioner

För det sexte (sjätte): Det där vet jag inte om det var sant.

 

På söndag är det första advent. Då är det dags för julmust, pepparkakor och julmusik.

Det är 11 månader sen jag lyssnade på Fairytale of New York. Som jag längtar

 

Jag var ju i New York i slutet av september, det kanske ni käre läsare inte vet.

Jag och fars-gubben drog iväg. Men det var nog sista gången jag reser med min käre far.

Han vet vart allt ligger, hur man bäst tar sig dit och vad som finns där. 

Problemet är att man aldrig kommer fram för vi har tagit fel tåg och där fanns inget annat än industrier!

Efter tre dagar av detta tröttnar man och säger ifrån och då blir det surigheter.

 

Här, titta på den här bilden och avgör själva om du vill resa med honom.

Eller här!

 

Nä, inget ont om min far nu inte, lägg av med det. Det var trots allt den bästa resan någonsin tror jag!

Heja Samuel Adams!

 

Men New York är helt klart min favorit plats här i världen och då har jag ändå varit i Dubai, Thailand, London, Bryssel (två gånger!), Leksand, Legoland, Väsby, Rosersberg, Köpenhamn, Avesta, Berlin, Frankfurt, Märsta Industriområde, Valsta Centrum, Alanya (inte resturangen), Alanya (resturangen) och en hel del andra ställen (Jönköping, Malmö, Visby, Lund, Stångby, Karlshamn och i Aalborg)

 

Jag har aldrig varit i Ö-Town dock. Har hört att det är där man ska vara om man är något, eller tror man är något.

 

Det var allt för denna vecka

 

/iMatt


Kommentarer
Postat av: marjalena

var det en pik eller är du PIK?

2009-11-26 @ 20:09:19
Postat av: jonie

haha, jag gillar din gästbloggande vän.

2009-11-26 @ 21:14:26
URL: http://jonie.se
Postat av: iMatt

Jag är varken eller! Jag är WAM (Wicked Awesome Man)

Och det är alltid kul att folk uppskattar mitt hårda arbete!

2009-11-26 @ 22:05:30
Postat av: Anonym

jaa visst! kul! meen jag tycker du skulle ha nämnt din utstyrsel i dubai samt min samling av magneter!

2009-11-27 @ 02:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0