Torsdag: Jajjemän!

Det börjar närma sig jul people!

Och det är snö ute och kallt! Det tycker jag om.

Men med snön kommer också halkan. Och med halkan kommer det en chans för mig att utföra lite vetenskaplig undersökning.

 

Men undersökningen är väldigt precis. Jag har har efter nogranna observationer hittat vart riskzonen i steget finns. Punkten i steget där du har störst chans att halka och slå ihjäl dig. NU KÖR VI!!

 

Jag vill påpeka att jag bara halkat en gång hittils iår. Förstår inte hur det kunde hända jag spelade för fan hockey i åtta år. Snö borde vara en barnlek för mig. Is likaså, men dock så bränner jag mig lätt om fötterna på stranden. När det är varmt i sanden så klart! Inte ens jag skulle gå barfota på en sandstrand om det är kallt och jävligt.

 

Men det har varit nära ögat många fler gånger, inte att jag gått på en kall sandstrand, utan att jag halkat i år, så jag har tillräckligt många tester att basera min teori på. Så är det, och så blir det sagt.

 

Detta har jag upptäckt:

Om du är högerfotad löper du störst risk att halka i slutet av steget med vänsterfoten. Precis innan du lyfter foten. Får du inte tillbaka tyngden på högerfoten tillräckligt fort är det dags att spänna stjärten och ta emot marken med kärlek.

 

Vet du inte om du höger eller vänsterfotad, sparka en fotboll! Det som känns bekvämast är din fotning (Jag hoppas det är ett ord (som passar i sammanhanget)). Så ta reda på din fotning and go out there and be somebody!

 

Men seriöst, det funkar! Var beredd på vartannat steg så kommer du klara dig! Det är värt det jag lovar

 

Men du, nu ska jag göra fajitas. OCH DU FÅR INTE SMAKA!

/iMatt


Kommentarer
Postat av: marreflarrebarre

Karro, läs och lär!

2009-12-17 @ 18:21:54
Postat av: Karoline

Tur att det finns nån som forskar på det här så vi andra kan ta lärdom! Tack Mattias nu blir det inga fler fall från min sida iår!

2009-12-17 @ 21:32:21
URL: http://karolajnes.blogg.se/
Postat av: iMatt

Du ska ha tack för att du roar andra med ditt fallande! Det är du som är hjälten

2009-12-17 @ 21:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0