Torsdag: Jajjemän!

Det blir New York igen! Min (store)bror mailade mig idag om sina långt gående planer om en resa, hör och häpna, den 25:e september! Det är en jävla bra bit dit.

Han snackade om hur mycket vi skulle göra den 29:e. Käka på akvavit och beställa in en dyr skumpa och hela faderullanlej! Jag tänkte, ja fan va kul! Bjuder du? Det slog mig nyss att han fyller trettio den 29:e september.

 

Han skrev och skrev om allt han skulle unna sig och hur mycket pengar han skulle spendera. Och jag sitter där helt ovetandes om varför just i september. Så korkad man kan känna sig så här i efterhand. Som tur så är så märkte nog inte han min okunskap. Eller vad vet jag? Han kanske visste, men sa inget. I besvikelse, han kanske sitter i tårar i sitt hus nere i Stångby (en skön liten jävla skit håla utanför Lund)

 

Min bror ja, två barns farsan! Glasögon och ett hårfäste som börjar precis vid öronen. Jag kan inte låta bli att se min egen framtid där. Det är ju bara 5 och ett halvt år kvar innan jag är 30! Jag börjar redan bli gråhårig och hårfästet flyger bakåt i en livsfarlig fart! Att bli gammal är en jävla pärs psykiskt. För en ung jävel som mig. Inte en ungjävel, utan en ung jävel. Ingen särkskrivning

 

Därför gillar jag att vara omogen. Lite av ett barn i hjärnan. Ta t.ex den här gåtan

Vad är det som ser ut som kött men luktar fisk?

Haha, kan ni svaret är ni lika omogna som mig

Kommentera!

 

Det blir kort den här veckan om ni ursäktar. Vilket jag hoppas, annars finns risken för att det kommer delas ut dagsedlar och en lavett eller fem

Handgemäng

 

/iMatt


Kommentarer
Postat av: Mijan

Usch, Mattias! Det var en omogen gåta. Eftersom jag anar svaret så kan jag väl oxå räknas som barnslig. Det tackar jag för! Jag är dock för pryd för att skriva ut svaret... Om jag tänker på fel svar så ber jag om ursäkt för min association.

2009-12-10 @ 19:48:26
URL: http://mariaochdakar.blogg.se/
Postat av: iMatt

Haha!

2009-12-10 @ 20:23:42
Postat av: Fadren

dagsedlar och en lavett eller fem

Handgemäng, hörrudududu var det inte du som aldrig hade varit i handgemäng enligt uppgifter i denna blogg för nån vecka sen. så var det med den pacifisten.

2009-12-10 @ 21:48:38
Postat av: iMatt

Jag ljuger inte när jag säger att jag är mycket snack liten verkstad. Utan att skämmas!

2009-12-10 @ 22:02:20
Postat av: Maaaa

vad är svaret då mattias? vi som inte är så barnsliga vill veta mohaha

2009-12-11 @ 15:35:51
Postat av: iMatt

det kommer nästa vecka! om världen klarar av det förstås. Vilket inte är troligt! Eller kanske? Vem vet? inte jag i alla fall! inga; iaf här inte

2009-12-13 @ 00:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0