Sthlm vs. Norrland 0-1

Sprang förbi ICA igår efter gymmet och väl framme i kassan upptäckte jag att köpet inte medgavs (inga pengar på kortet alltså), Lite smått pinsamt sådär! Men eftersom jag precis lärt mig använda telefonbanken och faktiskt kom ihåg alla koder tänkte jag att det var väl ingen större katastrof. Problemet var bara det att herren i kassan inte visste hur man parkerade kvittot, så alla som stog bakom mig i kön fick stå o vänta på mig som tröck fel koder hundra gånger. Blev ganska stressad...

När jag väl fått över pengar och betalat, bad jag kvinnan bakom mig om ursäkt och hon svarar: Ääsch, inte gör väl det något, nästa gång är det min tur. Innan jag gick sa hon några ord och avslutade med ett vänligt "hej då".
Händer det här nere i stressiga Stockholm?? Jag tycker nog att jag märker en ganska stor skillnad här uppe, norrlänningar ÄR trevligare.

Kommentarer
Postat av: grandma

Ja, visst är vi det !

2008-10-10 @ 15:29:55
Postat av: Mamma

Heja Norrland, eller var det nollrand(sbergen)

2008-10-10 @ 16:13:58
Postat av: Nina

Vi är ännu trevligare längre upp. Kom hit vettja =)

PUSS

2008-10-10 @ 19:01:20
URL: http://najnas.blogg.se/
Postat av: Fadren

Jag tyckte väl att du blivit lite sävligare när du var hemma sist, kan du ha blivit lite norrlandifierad. skulle inte förvåna mig om du börjar bryta på norrländska snart, jo.

2008-10-11 @ 09:15:01
Postat av: denkan

Överallt i världen är folk trevligare än i stockholm

2008-10-11 @ 20:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0