Stackars Juliana ='(

Blev en tur till loppis idag igen. Busschaufförerna här är ytterst trevliga här måste jag tillägga. Stjärna till er! Ja iallafall jag gjorde massa fina fynd. Kul =) Köpte mig en väska bland annat och denna väska gav mig ett litet etiskt dilemma. I väskan låg nämligen Juliana Borins plånbok med diverse kort och en femhundralapp. Stackars tant =( Räknade iallafall ut att hon måste vara död sen några år tillbaka och höll på att göra det enkelt för mig och ta pengarna. Men det lilla samvetet dök upp så nu har jag mailat polisen och frågat vad jag ska göra. Ibland är man väl en bra medborgare, visst? Förhoppningvis ser Juilana mig nu och blir väldigt tacksam...

Kommentarer
Postat av: iMatt

Men tänk om hon blir förbannad att du tvekade på vad du skulle göra?

2008-03-08 @ 17:32:07
URL: http://bottenofsankmarken.blogg.se
Postat av: Grandma

Ett gott samvete är värt mer än 500 kr !

2008-03-09 @ 07:00:10
Postat av: iMatt

hallå!

2008-03-10 @ 11:50:07
URL: http://bottenofsankmarken.blogg.se
Postat av: Anonym

Hoppar du på ett ben, jag bara tänkte, du sliter ju bara 1 sko åt gången.

2008-03-10 @ 16:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0