Best friends 4ever = Sant

Kunde inte sova inatt. Nej det berodde inte på att jag var nervös inför tentan, detta berodde på något helt annat. Kom o tänka på en gammal barndomsvän till mig som helt har försvunnit ur mitt liv. Det var nästan så att jag hade glömt bort henne, men igår natt skulle hon dyka upp, av alla tillfällen! Den ena tanken ledde till den andra och plötsligt var mina tankar på hennes balkong en gång för många år sedan. Detta fortsatte ett bra tag och allt från Pringels med ostsmak och tidiga mornar i klätterträdet ploppade upp i mitt trötta huvud. 

Jag och min bästis delade best friends-hjärta och skrev kontrakt på att vi skulle vara bästisar ändå till nian, om inte längre! Så här blev det så klart inte. Uppbrottet var väldigt jobbigt för mig, på den här tiden var ju bästisen superviktig. Helt plötsligt var man lämnad ensam i högstadiets läskiga korridorer. Detta tog man sig så klart igenom och man skaffade sig nya vänner, men det satte sina spår.

Som sagt hade jag nästan glömt bort henne och det är ju egentligen ganska läskigt hur folk som har stått en så nära och betytt så mycket för en bara försvinner och glöms bort, men för att utvecklas måste man nog växa ifrån vissa vänner, hur jobbigt det än är...

image105

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0