Tankaaaar!

Jag har en känsla av att detta blir mitt sista inlägg här uppifrån mitt nästan snötomma vinterland. Trots våra 25 grader finns en vit liten plätt i skidbacken på Frösön. Det har blivit några slappa dagar här i solen, men det känns bara som om man går och väntar på något. Vad kan det vara mån tro!? Gillar inte att räkna dagar, kan inte allt bara hända på en gång? 

Kom o tänka på min barndoms somrar idag när jag var ute och gick längst storsjön. Vad allt var enkelt då! Skolavslutningarna som jag, systra mi och Johänsen avslutade med jordgubbstårta, (trots att Karra alltid tjatade om sin jäkla prinsesstårta) känns som en evighet sen. När tårtan var uppäten och vi satt o jäste fanns det inga mörka orosmoln på vår sommarhimmel. Idag känner jag bara att sommarlovet blir ett stressmoment på något sätt. Jag vet att jag klarar mig utan ett sommarjobb, därför har jag bara latat mig och inte sökt något i år, trots att jag vet att pengarna skulle se ganska snygga ut på swedbank.se. Äh usch vad håller jag på med egentligen, jag ska inte gnälla, jag har det ju himla bra egentligen! Men ja iallafall, det jag ville komma fram till är att när man blivit en så stor dam känns det som att man inte får vara ledig en hel sommar. Det känns fel på något sätt. Förstår ni vad jag menar?

Men jag tror jag struntar i det nu, skyfflar undan alla tråkiga tankar och ser det som att ledigheten ingår i mitt svindyra CSN-lån. På lördag när jag kommer hem till kära Märsta ska jag göra en alldeles egen sommarlovsjordgubbstårta, så det så!



Kommentarer
Postat av: Moster

Ja, visst var det MYSIGT med våra sommarlovsfiranden med tårtan!!!

2008-06-04 @ 14:02:49
Postat av: jonie

Jag älskade jordgubbstårtorna.. och jag förstår exakt vad du menar!

2008-06-05 @ 10:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0