Ett historiskt ögonblick!

Det lät ju spännande. Nisse, nån gammal gubbe på skolan, har sedan 1995 hållt på med ett arbete om sprutbyten för narkomaner. En disputation skulle hållas i skolans största sal och vi var alla inbjudna. Klart vi ville gå, det var den första disputationen i skolans historia. Vad jag förstår betyder det att man berättar om sitt arbete och ska sedan bli godkänd av någon jury, efter det blir man proffesor. Rätta mig om jag har fel.  Efter en halvtimme började det krypa i benen och ögonlocken föll för gravitationens charm. Fler och fler rörde sig mot dörren och friheten och slutligen gjorde även vårt lilla tjejgäng det. Stackars Nisse! Men det var omöjligt att hålla sig kvar.

Nej ikväll är det sopptorsdag och då ska vi festa! Billig soppa och öl sen ska vi till Plaza och skaka sladdriga lår. Nu är det omelettstekardax.

Kommentarer
Postat av: iMatt

trevliga ni var då! här blir ni inbjudna till en mans livsarbete. Så går ni, fyyyy, fyyyy skäms!

2008-01-24 @ 14:47:26
URL: http://bottenofsankmarken.blogg.se
Postat av: Nina

ja huvvaligen. Stackars Nisse. Jag har lite dåligt samvete. //Nina

2008-01-24 @ 14:58:09
URL: http://najnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0