Bad news =(

Sofia lamnade oss idag ='( Hon har inte matt bra och har nu bestamt sig for att aka till Sverige. Vet inte vad det beror pa men hela var grupp ar i chocktillstand. Tror att det ar svart att hemma forestalla sig hur det kanns, om man inte varit med om en grupprocess tidigare. Det ar tomt och man gar med gratklumpen i halsen. Men det var det enda hon kunde gora sa vi hoppas att resan hem ska ga bra, trots oroligheterna som ar har nu. Horde av nagra tjejer att det har statt lite i svenska tidiningar om det nu, ar inte sa uppdaterad sjalv, men det har med ett gammalt rattsfall att gora, som efter flera ar nu ska fa sitt slut. Tror det handlar om en moske som brandes upp pa 90talet om jag inte helt har misstolkat det. Det har gor iallafall att vi far stanna inne efter klockan tre pa vart hotell och vara besok vi skulle gjort in till staden for att se moskeer och andra sevardheter stalls in. Synd =( Men safe before sorry ar ju alltid det basta.

Igar var vi ute pa en liten battrip for att se en buddahfigur mitt pa sjon. Nar vi skulle ta oss darifran borjade det aska nagot forskrackligt och blixtarna var helt galna. Ratt nervost nar vi borjade rakna sekunder och insag att blixten var ungefar precis ovanfor oss. Folk fick panik och vissa grat. Nar det var som varst, vad tror ni hander da? Motorn lagger av! Helt galet.. Men vi tog oss oskadda iland iallafall efter att en annan bat tog sig ut och bogserade oss till land. Ganska speciell upplevelse.

Idag hade vi svenskar till uppgift att halla i en devotion som gors har varje morgon. Man kan lagga upp det lite som man vill men eftersom det har ar ett "religiost" stalle valjer manga att be eller beratta om nagon handelse med lite religiosa inslag. Jag och Karro tog pa oss uppgiften och berattade om var skrackupplevelse pa baten. Karro berattade hur hon som tror pa Gud bad om att vi skulle klara oss. Jag berattade om hur jag som icke-religios under handelsen hade nagon kansla i kroppen som sa att vi skulle klara oss. Ofta i andra situationer, till exempel om man uttsatts for nagon provning, sa kanner jag ofta att det kommer losa sig. Jag berattade om denna installning och kom val pa nagot satt fram till att det har var min "Gud". Later flummigt, men jag tror att den kanslan jag har i mig far mig att handla och agera, vilket gor att saker och ting loser sig. Forstar ni hur jag menar eller blir det alldeles snurrigt? Min Gud ar min inre kraft pa nat vis. Hehe ni maste tror att jag blivit helkonstig den har veckan, men man far lite andra tankar nar man moter manniskor i olika livssituationer och med olika religioner. Valdigt intressant, finns mycket att skriva men jag har inte riktigt tiden nu.

Nu ikvall har vi i var grupp, forutom Sofia da och Linda och Elin som foljde med henne tillbaka till Pune, lagat pannkakor och scones. Mkt uppskattat! Vi bjod familjen som driver det har stallet och jag tror nog att de gillade det dom med. Smakade inte riktigt som hemma, men ravarorna har ar av lite annorlunda slag. De lat oss lana koket eftersom sa mkt blev installt nu ikvall. Kommer nog bli att vi far stanna har imorgon ocksa tyvarr. Pa lordag ar det tankt att vi ska aka tillbaka till vart kara Pune dar vi kanner oss som hemma nu. Ska bli skont, men samtidigt lite konstigt. Vi far se hur gruppen anpassar sig nu nar en av oss ar borta. Grupprocessen ar ju lite speciell och det finns bocker skrivna om den. Jag tror att Sofias plats eller roll i gruppen kommer behova tas over av nagon annan. Hon har alltid varit den som har statt upp for gruppen och hallt "tal" infor alla manniskor som undrar vilka vi ar. Ska bli spannande att se vem som tar pa sig den uppgiften nu. Jag har mina aningar =)

Nu ar det ogonbrynsnoppardax. Pa aterseende kara!

Kommentarer
Postat av: grandma

"Den Gud vill bevara

är utom all fara

var än han må vara!"

2010-10-01 @ 06:17:43
Postat av: Moster

Uj uj, hoppas inte mamma läser det här nu (fast det gör hon ju) och blir orolig!



Tänk vad du får uppleva Maria. När du kommer hem och tiden får gå ett tag kommer nog din tid i Indien att kännas som en saga!

2010-10-01 @ 08:21:00
Postat av: Maria

Fy vad läskigt med båten! Jag hade nog givit upp och trott at det var slutet. Men inte du inde.... ;)

2010-10-04 @ 14:39:27
URL: http://mariaochdakar.blogg.se/
Postat av: Gonza

Analysmaria!

2010-10-04 @ 15:46:52
URL: http://onza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0