Tjo faderittan!

Alo alo! Kul nar ni kommenterar o berattar lite om hur ni har det ocksa, uppskattas mycket. Man blir lite distanserad fran varlden nar man ar ute och reser, speciellt nar man inte har nagon tv hemma. Och vad som hander i Svedala har man lite granna slappt, vilket jag tror ar ganska naturligt. Kan inte ha huvudet i Sverige nar jag ar har, sa om jag ar dalig pa att hora av mig nar jag ar pa hemmaplan kanske ni forstar att det blir annu samre har. Men jag tanker pa er saklart och har kommit in i nagon saknaperiod nu..

Igar avslutades Ganeshfestivalen som har hallt pa i tio dagar. Vi var och tittade pa spektaklet vilket gick ut pa att taga fram langs gatorna i Pune. Massa paradvagnar och sakert hundra tusen manniskor dansade och levde om i en riktig folkfest. Helt galet var det. Och mitt i alltihopa stog vi och tittade, men i slutandan var det vi som blev mest utittade och fotograferade. Pa tal om det sa har jag och tva tjejer tillsammans med nagra gotlanningar varit med pa lokaltv, vilket betyder nagon miljon tittare. Har inte sett det sjalv men det ar val lite haftigt va? Och nu vet jag inte hur manga tidningar vi prytt med vara vackra ansikten heller. Vi blir fotograferade hela tiden, sa man har ingen riktig koll pa vart bilderna hamnar.

Pa sondag ska vi aka till en annan stad, Hyderabad, och vara kvar dar en vecka. Har inte riktigt fatt klam pa vad det ar vi ska gora men jag tror att det handlar om motsattningarna mellan muslimer och hinduer. I Hyderabad ar de flesta muslimer tydligen, sa det ska bli intressant att se om det arnagon skillnad mot har.

Snart bar det av till skolan dar vi ska ha ett seminarium innan vi far ledigt for helgen. Ledighet ar daremot nagot vi inte ser mkt av har nere. Fullt upp hela tiden och ofta sex-dagars veckor. Men det ar bara kul! Puss o kram pa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0