Hyderabad.

Antligen framme i Hyderabad! Har blivit traumatiserad for livet efter tagresan hit. Det forsta vi mottes pa pa stationen i Pune var massa manniskobajs pa ralsen. Det finns lixom inget som fangar upp skiten i tagen utan det gar rakt ner lixom. Nar vi star och vantar pa vart tag inser vi att vi begatt ett stort misstag. Vi har stallt oss i fel ande av perrongen, dar resenarerna utan reserverade platser ska pa och av. Kaos! Fran ingenstans blir jag knuffad och flyger over vaskor for att fa fotfaste. Folk knuffas och gnuffas och jag kan nog arligt saga att det var i stil med Stocken-kon i Uppsala pa valborg. Helt galet! Nar vi val kommer pa vart tag bestammer sig jag och Linda att vi struntar i vara sangar som finns i en annan vagn, da vi inte vill sova alldeles ensamma. Vi far istallet dela pa en av de andra tjejernas sangar, som kanske ar 80cm bred. Ska val tillagga att resan var 14 timmar lang och med det sagt forstar ni nog att trots att vi skedade blev det inte manga minuters somn. Sa fort taget stannade pa nagon perrong kom en jakligt jobbig stank fran diverse toaletter och det varsta var att min och Lindas sang lag precis bredvid en av tidigare namnda utrymmen. Mindre trevligt. Otrevligt var oxa (vilket jag fick veta efterat) att en man lag och hade det lite mysigt for sig sjalv i "kupen" bredvid. Kupeer ar dock en aning overdrivet. Pa ett utrymme av kanske 5kvm sov 8 personer. Sag mer ut som ett koncentrationslager an en liggvagn. Men vi klarade det och jag kan ju helt arligt saga att hemvagen kommer funka den med. Man far lixom se det lite som ett aventyr tror jag. Ska se om jag far tag i filmen Darjeeling som tydligen ska vara en rolig film om nagra som aker genom Indien med tag. Igenkanningsfaktorn kan nog bli hog.

Nu ska vi iallafall vara har tills pa lordag och vi sover tva personer i varje rum. Och hor pa det har.. Vi har riktiga sangar! Sa skont att komma upp fran golvet. Men det ar lite tomt utan alla flickstackare omkring sig, e ju van med Kenos snarkningar, Silvas klagomal pa oss ovriga som ligger och fiser och Karros nattliga sms. Men men, sangen overvager nog det, i en vecka iallafall. Nu ska jag ga och se vad det har stallet bjuder pa for mat. Ha det bra! Kramis

Kommentarer
Postat av: Anita

Ska aldrig mera klaga på pendeltåget till Sollentuna!

2010-09-27 @ 16:00:55
Postat av: grandma

Dokumentär reseskildring med kvalite - heja på Maria!

2010-09-27 @ 18:27:22
Postat av: Sara

Är de lika illa som stocken en valborg?? Då förstår jag precis! Usch så hemskt!!



Kom btw och tänka på dig och hur du har det där borta när jag cyklade hem från skolan idag. Tänkt dig följande scenario..



Solen strålade från himlen,fåglarna kvittrade i träden och jag cyklade lugnt och skönt hem från skolan och bara njöt av den fina dagen! Mitt i allt lugnet dyker plötsligt 3 indier upp bakom ett krön. Jag får snabbt parera cykeln så att jag ej kör på dem. När jag precis har väjt undan från dem tittar jag upp och ser då till min förskräckelse 20-30 indier till som kommer i en stor skock mot mig. Jag blir tvungen att sick-sacka mellan dem och dem verkar inte äns se mig. Jag blir tillslut tvungen att tvärnita. Sedan försvann dom lika fort som dom kom och lämnade mig ståendes där helt chockad av traumat..

2010-09-30 @ 17:28:07
Postat av: Anonym

hahah stackare! aa da kan du tanka dig hur det ar har men jag kan saga att indierna ar valdigt hjalpsamma o i manga fall stirrar dom av ren nyfikenhet.. men endel har ju andra baktankar fortstass, men man ser ratt bra skillnad pa dom..

2010-09-30 @ 17:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0