Back on track.

Hej ha! Nu ar jag tillbaka i Pune igen efter en najsig semester. Vi var ju i Kerala som ar en delstat i sodra Indien. Vi bodde en vecka i Kovalam och jag och Karro akte ett par dagar till Varkala, vilket ar ett battre stalle for backpackers, lite yngre manniskor. Kovalam var mysigt men stillsamt. Klockan elva var det bara att bege sig hemat till hotelrummet da staden dog. I Varkala gick det att vara ute till tva tre iallafall sa lite nattliv fick vi vara med om. Traffade manniskor fran varldens alla horn och det var skont att traffa lite vasterlanningar. Hangde med en del indier ocksa vilket ar ratt skoj anda. Har inte varit med om det tidigare att man umgas med lokalbefolkningen. Det ger en ganska mycket ma jag saga!

Vi var aven ivag pa en batresa i the backwaters of Kerala. Vi bodde en natt pa en husbat hela ganget plus Silvas pojkvan och Axel som vi traffade i Kovalam. Tyvarr regnade det men det var mysigt iallafall. Pa kvallen akte vi till ett 'spa' for att nagra av oss ville ha massage, bland annat jag. det forsta man mots av nar man kommer in i massagerummet ar en brits, som pa ett barhus, som var helt oljig. Dar var det bara att kla av sig och hoppa upp. Linn den stackaren var tvungen att nacka, helt sa hon har blivit redigt traumatiserad efter den upplevelsen. Jag fick behalla trosorna pa iallafall, men som hon knadade damen! Haha har aldrig varit med om nagot liknande. Nar massagen var klar var det dags for tvagning. Nu var bikinitrosorna tvugna att tas av for att kvinnan skulle kunna tvatta mig ordentligt. Inte varje dag man har en gammal indiska pa huk framfor sig i naken tillstand. Som sagt en valdigt speciell upplevelse, men vi skrattar mest at den =)

Vi har aven ridit elefanter och badat och atit gott och shoppat som galningar men nu ar det ganska skont att vara tillbaka hemma igen och ta tag i de tre sista veckorna. Vi ar lixom pa sluttampen nu och det kanns. Saknar hemma lite granna men innan jag kommer hem blir det tva veckor i Thailand. Ska forsoka boka lite biljetter nu och lagga upp lite bilderfran semestern. Kram pa er!

Kommentarer
Postat av: Moster

Du får vara med om så mycket spännande att du kan leva på det i flera år sedan när du kommer hem!



Du är väl hemma till jul för julfirandet blir hemma hos oss.

2010-11-10 @ 14:19:20
Postat av: Anonym

japp klart jag kommer hem till jul. langtar!

2010-11-10 @ 15:49:48
Postat av: grandma

Var rädd om dej så ses vi då!

Kramar!

2010-11-11 @ 07:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0