Torsdag: Jajjemän!

Eftersom detta är mitt första inlägg så kanske det vore bra att säga några väl valda ord om mig själv.

Men jag tänker göra det lite annorlunda genom att inte berätta de normala sakerna om mig själv. För vem bryr sig? 

 

Jag tänkte istället berätta lite om mina egenheter, de små sakerna jag har för mig. Det som gör mig unik och som kan få dig att tänka, den här killen är lagom unik.

Precis

 

Vi kan börja med min tankspriddhet

Det har inte hänt bara en gång då jag en tidig morgon efter jag borstat tänderna och ska lägga på en klick lypsyl på läpparna som jag ser mig själv i spegeln använda lypsylen som deo. Nu kanske du tänker, äsch han är bara trött! Alla kan väl göra ett sådant misstag på morgonen. Kanske, men inte lika snyggt som jag

 

Toalettbesök i övrigt brukar ofta sluta med trubbel. Senast förra veckan fann jag mig på väg in i duschen efter jag stigit ut ur duschen en kvart innan.

 

Att lägga saker där de inte ska ligga är något vi alla gör, men jag tar det till nya outforskade nivåer.

Jag har hittat korvpaket i besticklådan, mjölkpaket i i micron och tv-kontrollen i kylen. Men det absolut bästa är den gången jag hittade en full skål med yoghurt och flingor i tv-skåpet. Med skeden i!

Jag har alltså tagit mig tid att hälla upp en skål med yoghurt, bära den till sovrummet och av någon anledning ställa den i tv-skåpet, gå och göra något annat och sen glömma bort den helt och hitta den många timmar senare. Med skeden i!

 

Jag har även hittat mina nycklar i ett par skor som jag inte haft på mig den dagen inuti min garderob.

 

Jag har även ett par tvångstankar. Allvarliga sådana. Den finaste är att jag inte kan sova med min toadörr öppen.

Det bästa sättet att beskriva känslan jag får är som om jag glömt något viktigt eller beslutsångest över något. Det ligger och gnager i bakhuvudet hela tiden.

Jag har försökt att besegra denna totalt ologiska tvångstanke många gånger. Men det går inte, en total omöjlighet. Det leder bara till sömnlösa nätter och då händer det bara värre saker nästa dag.

Till exempel: Här om veckan när klockan ringde, så tänkte jag "Är klockan redan sju? Tur att jag kan vrida tillbaka klockan till sex så jag kan sova en timme till" Och så försov jag mig en timme! Hur awesome är inte det? Inte speciellt, jag vet!

 

Så den närmaste tiden tycker jag ni ska komma ihåg att torsdagar inte bara är dagen innan fredag utan en dag då ni kan få lära er något ni absolut inte vill veta, för det är egentligen det enda jag är bra till Kunskaper om saker som man aldrig någonsin kommer behöva i det verkliga livet. 

Så håll i er! Eller inte, det avgör ni själva

 

Men jag slänger mig inte på magen, håller för ögonen och skriker på natten i alla fall. Weirdo

/iMatt


Kommentarer
Postat av: M

du är väldigt speciell mattias. jag är väldigt snäll nu som ger dej en kommentar. hoppas fler är det nuuu

2009-11-12 @ 20:45:08
Postat av: Anita

Welcome back!

2009-11-12 @ 21:05:20
Postat av: Anonym

åh tack! det känns skönt att mina fans finns kvar där ute

2009-11-12 @ 22:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0