Torsdag: jajjemän!

Det är egentligen inte så konstigt att det är torsdag ingen, det har gått tre dagar den här veckan. Och med det börjar ännu en torsdag med mitt svammel.

 

Men det finns logik i min ologik. Mitt mål är att skriva så mycket som möjligt utan stopp och utan något tema. Och när det är klart börjar jag editera, och se hur det hela slutar! 

 

Som en fest brukar jag säga, inte bara som en fest utan som en inflyttningsfest! 

 

Detta leder mig helt sökt till att jag är i fas med att köpa en lägenhet, jag har varit på en visning på sätunavägen 22, wait for it, B! Läste ni B:et på svenska eller engelska? Jag tror inte jag vet hur du tänkte

Men åter till ämnet, jag var i ett budkrig igår. Ingen hade lagt något bud än när jag ringde till mäklaren, utgångs priset låg på fantastiskta 625 000kr (sexhundratjugofem tusen kronor) så jag slängde fram mitt skambud på 570 000kr (femhundrasjuttio tusen kronor) 20 minuter senare får jag ett sms av mäklaren som säger att någon bjudit över mig. 600 000kr! (ja, ni vet nu). Jag bjöd direkt 610, han/hon/den bjöd 620, jag hävde ur mig 630 och så höll vi på ett tag. Det slutade med att jag slutade bjuda när vi låg på 650. Så ni som sålde lägenheten. TACKA MIG! 

 

Det lämnade mig med en bitter smak i munnen. Minst sagt! Men det är som jag brukar säga man ska inte paxa framsätet om man inte planerar att sitta i det

 

Det där hade inget med saken att göra! Men det är så jag arbetar, vad ska du göra?

Och det där var bara onödigt aggressivt

 

Men jag ska på en till visning på söndag. På samma gata! Kan du tänka dig? Nej, värre! Föreställa dig?!

 

Men vänta en sekund!!!

Jag ska ju på firmafest på Lördag, hela norden kommer hit (inte alla i hela norden fattar du väl? Bara vårat företag. Herregud...)

Första julfesten jag var med på i Köpenhamn tänkte jag, nu ska jag minsann visa dom hur man dricker. Det hela slutade med att jag var med på varje snaps, mitt glas var aldrig tomt och en avec eller tre blev det också. Jag ramlade runt och svamlade hela kvällen. Tappade min plånbok och kommer knappt ihåg ett dugg från kvällen!

Vad har jag lära mig av detta? Jo, inte något nästan. För nästa julfest i bryssel slutade på nästan samma sätt!

Men i år! Då är vi på wallmans salonger, så håll dig borta för gudskull!

 

Men allvarligt, jag har lugnat ner mig rejält. Så jag kommer nog inte spåra. 

Jag har lärt mig att säga nej tack, det är bra för mig, dansk jävel!

 

Så till nästa vecka (om jag överlever helgen). Fridens liljor till dig och din familj

 

/Super Mario World

 

Nej, men en drink på det här?

 

/iMatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0