Beslutsångest.

Ibland får jag en sån där otäck, orolig känsla i magen, oftast vet jag inte vad den beror på, men den finns där och stör mitt välbefinnande. Jag tänker och tänker och kan inte riktigt förstå varför jag mår som jag mår. Jag vet ju att det oftast är någon liten skitgrej som inte betyder någonting egentligen, ofta kan jag bara tänka "äh skit i det" så försvinner känslan. Men just innan man vet vad det är, är det riktigt jobbigt! Känner ni igen er?

Idag vet jag dock vad min orolighet beror på. Fick nämligen ett samtal från en gammal arbetskamrat som tyckte jag skulle följa med på en räkbåt med hela jobbarkompisgänget den femte september. Låter riktigt roligt, men problemet är ju att jag då precis har kommit till Östersund igen och även om mina flygbiljetter är ruskigt billiga så är 370 kronor ändå 370 kronor. Plus att jag säkert missar massa roligt den helgen där uppe också. Ser ni mitt problem? Jag har alltid så svårt att bestämma mig för saker och därför brukar jag ganska ofta överlåta det till någon annan. Som någon klok sa "du har ofta svaret inom dig" och jag vet ju egentligen vad jag borde göra, men ääh det är jobbigt! Vad hade ni gjort? Haha ser ni, nu snirklar jag in det så att ni ska bestämma åt mig igen. Typiskt mig!

Kommentarer
Postat av: andru

hah nu vet jag vart jag fått d där ifrån iaf! =D

2008-08-21 @ 18:36:33
URL: http://andresito.blogg.se/
Postat av: jonie

känner igen det där jag med!

2008-08-22 @ 09:28:17
URL: http://jonies.blogg.se/
Postat av: iMatt

Jag tycker du ska dricka en jägerrebull och kolla på entourage istället

2008-08-22 @ 16:03:24
Postat av: gonza

ingen som ville fixa din bloggsida va? :P

2008-08-23 @ 00:14:24
URL: http://onza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0